Bloody Languages

THE ONLY LANGUAGE THAT JEWISH UNDERSTAND

Kata Hasan al-Banna,
"Palestin adalah nadi tanah air kita, jantung hati bumi kita, harta peninggalan serta antara asas utama kepada perpaduan dan kesatuan kita, dan palestin adalah penentu kepada kekuatan Islam atau kelemahannya."

Harta yang paling berharga dalam kehidupan sesuatu umat iailah aturan kematian (mati adalah harga kehidupan). Umat yang tidak membayar harga kemerdekaan dengan darah maka tiadalah kehidupan baginya. Adapun erti penderitaan adalah satu-satunya bahasa yang mana Hassan al-Banna meyakini bahawa orang Inggeris dan Yahudi tidak pernah mengerti melainkan erti pemberontakan, kekerasan serta penderitaan.

Ini jelas menggambarkan bahawa kita hendaklah menolak perancangan-perancangan yang diwar-warkan kononnya untuk mencari titik persamaan / penyelesaian. Sebab utama kepada penolakan ini ialah kerana semua perancangan-perancangan tersebut didalangi tipu daya Yahudi dan orang-orang Yahudi pada pandangan orang-orang Islam sebenar adalah sebagai tetamu yang merampas dan Islam mengharamkan kezaliman mereka yang berterusan dan menyuruh supaya melawan Yahudi hingga ke akhir zaman.

Comments