Serunding Bilis Pedas Che Ain (5 Sebab Perlu Cuba dan Beli)

Assalamualaikum Ni hao Konnichiwa

Kali ni nak tolong promosi  Serunding Bilis Pedas Produk Bumiputra orang Islam.. Sedap weh. Sekali cuba, terus suka.. Setakat ni tak ada jumpa lagi kat mana2 yang jual serunding macam ni. Kalau kat Kelantan, panggil sambal . Tak panggil serunding. Tetapi orang sekarang kalau panggil sambal, akan ingat macam sambal tumis atau sambal lada pulak kan. hihi
ni banting bos dia bagi percuma untuk kita tolong promosi
Saya akan senarai 5 sebab anda perlu cuba dan makan serunding bilis ikan ini :

1. Sepeket 50 gram saja.
Oleh itu, paket ini mudah nak bawa kemana-mana. Macam pergi mengerjakan haji ka, umrah ka, atau melancong yang nak bajet atau berjimat, terutama negara-negara yang susah nak cari makanan halal, boleh la bawa serunding ni. Tahan lebih kurang 6 bulan.

2. Boleh makan dengan pelbagai cara.
Antaranya dengan nasi, dengan roti, makan saja pun boleh. Kalau makan bersama nasi, boleh anggap macam sambal lada. Pedas, manis. Wow~  Kalau bangun pagi lambat dan tidak sempat hendak menyiapkan sarapan pagi sebelum pergi kerja, maka anda patut pilih ini. Campurkan sahaja dengan nasi putih dan gaul. Senang dan cepat!

3. Penyimpanan disuhu bilik sahaja.
Serunding ni kering. Jadi boleh tahan lama. Tidak perlu bersusah payah untuk masukkan dalam peti ais. Jimat ruang peti ais untuk simpanan makanan lain. Hanya kalau selepas dibuka, digalakkan simpan di dalam peti ais jika lebih 2 hari.

4. Pedas
 Bagi mereka yang sukakan kepedasan dalam menu makanan, maka sambal ini patut menjadi pilihan anda. Tahukah anda, pedas akan meningkatkan sistem metabolisma dalam badan dan juga antioksida? Sistem metabolisma yang tinggi akan mengurangkan risiko obesiti atau berlebihan berat badan. Anti-oksida pula membantu melawan partikel merbahaya dalam badan. Haa...
Jom cuba. Bagi lidah saya, sangat pedas ;)  Cuma bagi sesiapa yang tidak boleh menahan pedas, boleh la cuba sedikit-sedikit. Mana tahu berkenan di hati. hihi

5. Produk Keluaran Muslim
Sambal ini dihasilkan oleh orang Muslim kita yang tentunya dijamin halal serta kebersihan. Jom kita bantu perniagaan saudara seagama kita. Bila perniagaan syarikat Muslim maju, mereka mengeluarkan zakat dan dapat pula membantu masyarakat Muslim lain yang susah. Insyallah...

Jadi, Sesiapa berkenan, boleh PM. COD kawasan Penang bahagian pulau sahaja. Kawasan2 selain tu boleh delivery tapi dikenakan kos penghantaran la ya..

Cumanya, kalau anda jenis alergik gatal-gatal kalau makan belacan, mungkin benda ni tak sesuai. Tapi makan sikit tak ada masalah. Boleh cuba dulu..



-Update : Sekarang dah tak jual. Sebab tak makan dah sebab gatal. Kalau siapa jenis ada alergik makan belacan, mungkin jadi gatal kalau makan yang ni.

Itu sahaja untuk kali ini. Zai jian~ Jaane~  

Comments