learning (142) diary (105) picture (92) religion (91) recipe (36) IT (25) others (25) iium (24) video (17) language (14)

Saturday, February 25, 2012

Aku suka tengok drama ni...best.... T.A.P.I........

I went to some talk about politics or aka siasah in arabic. Siasah is part of islam and CANNOT be separated!
remember that ya..
below is the things that i really likes and my heart move a bit after listening to a very deep explaination. here is only the summary from what i remember and understand.
so, please read carefully and open your eyes a big as cat's eye in the night.
maksiat makin berleluasa. siapa punya tanggungjawab untuk ubah & perbetulkan keadaan yang semakin kritikal? adakah anda mengaku muslim? apa buktinya? jawapannya adalah D.A.K.W.A.H..

kalo tgk serbia dulu2, teruk org kafir 'kerjakan' orang islam (cepat google cari apa yang jadi kat org serbia dulu2). sbb apa boleh gitu?sbb org 'kafir' yg memerintah. kita boleh ckp, tu orang kafir, kira ok la juga (walaupun mmg xok pun), tapi kalo orang yg mengaku islam, tapi terang2 langgar perintah allah, kita pulak pilih dia....maka anda juga akan bertanggungjawab thadap dosa yang dilakukan oleh calon tersebut.

pemimpin byk langgar perintah tuhan. minum arak, rasuah, halalkan hiburan melampau & mcm2 lagi. sanggup anda lihat?(lihat dan TAK LAKUKAN APA2 SEUMPAMA ANDA BERSETUJU DGN APA YG DIA LAKUKAN) oh tidakkk!! siapa yang pilih pemimpin? kenapa pilih orang begitu?
rakyat?atau......erm...disebabkan ada penyelewangan?

klo kat mesia ni, melayu la majoritinya. senang cakap( & ramai orang claim), org melayu ni orang islam la kn. tapi kenapakah org islam pilih pemimpin yg tak mengamalkan islam? sebenarnya serius kah anda nak islam atau hanya sebab ramai orang islam..parents anda islam..jadi, ter'paksalah' jadi muslim?

Meh baca contoh biar senang faham skit. Mickey tengah sembang dengan Mong.

Thursday, February 02, 2012

Making Cheese Bread - produced by Power Director 10

Hi, konnichiwa.

Now, let us watch how to make cheese bread. Watch the video below.
cheeseyy frenzyyy